چگونگی مراجعه افراد به مراکز رادیولوژی و تصویربرداری در روزهای کرونایی

سی تی اسکن ریه کرونا

دکتر حمیدرضا ادراکی مدیر فنی مرکز تصویربرداری پزشکی پارسیان با بیان اینکه مراکز رادیولوژی کشور تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای حفاظت از بیماران را رعایت می‌کنند، نحوه مراجعه بیماران به این مراکز را تشریح کرد.

دکتر حمیدرضا ادراکی، با بیان اینکه مردم برای خدمات اورژانسی خود می‌توانند به مراکز رادیولوژی مراجعه کنند، گفت: ترس از خطر آلودگی به ویروس کرونا منطقی است، اما تمامی مراکز رادیولوژی هم در بیمارستان‌ها و هم بخش خصوصی، براساس پروتکل‌های ویژه‌ای ضدعفونی می‌شوند.

مرکز تصویربرداری پزشکی پارسیان این مهم را به صورت سه سری در هر روز انجام می دهد و تمامی پروتکل های بهداشتی در این مورد را رعایت می نماید.

سی تی اسکن ریه کرونا

وی افزود: مردم نیز با داشتن تمهیدات حفاظتی می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند، به طوری‌که ماسک و دستکش‌همراه داشته و چنانچه قرار است،

سونوگرافی، سی‌تی اسکن یا رادیو‌گرافی انجام دهند، از ملحفه‌ای که مرکز پارسیان در اختیار آنان قرار می دهد استفاده نموده و بر روی آن بخوابند.

اگر چه مرکز پارسیان تمامی نواحی مورد استفاده مراجعان را در زمان انجام خدمت رادیولوژی ضد عفونی می‌کنند، اما مراجعه‌کننده نیز می‌تواند ناحیه مدنظر را با اسپری یا افشانه الکلی ضدعفونی کند.

ادراکی ادامه داد: افراد پس از اخذ خدمت در مراکز و به هنگام بازگشت باید تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و … را دورانداخته و پس از رسیدن به منزل بلافاصله لباس‌های خود را که در زمان مراجعه به مراکز به تن داشتند، جدا کنند تا چنانچه درصدی از آلودگی وجود داشته آن را از بین ببرند.

مدیرفنی مرکز پارسیان ادامه داد: ترس مردم نسبت به آلودگی مراکز به جا است؛ اما همانگونه که گفته شد، پروتکل‌های حفاظتی در تمامی مراکز اجرا می‌شود، اما خود مردم نیز باید رعایت کنند.

وی تأکید کرد: افراد چنانچه خدمات اورژانسی دارند، با مشورت و توصیه پزشک خود حتماً به این مراکز مراجعه کنند، چرا که هرگونه به تأخیر انداختن خدمات مورد نیاز ممکن است برای آن‌ها خطر آفرین باشد. ضمن اینکه افراد از مراجعه خودسرانه و بدون توصیه پزشک اکیداً خودداری کنند.


نـوبت آنلاین دریــافت جـــواب

تهران، میدان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، نبش چهارراه نصرت شمالی - پلاک ۸۱