قیمت رادیولوژی

هزینه ام آر آی

هزینه سی تی اسکن با توجه به عواملی مانند نوع ام آر آی، نوع بیمه، نوع کالای مصرفی و … تعیین می گردد. جهت اطلاع از قیمت و هزینه ام  آر آی خود می توانید با شماره 02166591859 و یا با از طریق نوبت انلاین اقدام نمایید تا کارشناسان پاسخ گوی شما عزیزان باشند.

چه کارهایی برای آماده شدن برای اسکن ام ار ای باید انجام دهید؟

دارویی:

این خیلی مهم است که داروهایی که بطور منظم استفاده می کنید همراه داشته باشید تا کارکنان بدانند شما چه داروهایی به طور مرتب می خورید

غذاها و نوشیدنی ها:

شما ممکن است هر چیزی که دوست دارید قبل از اینکه شکم شما مورد اسکن قرار بگیرد بخورید یا بیاشامید در حالی که ممکن است لازم باشد چند ساعتی قبل از آزمون چیزی نخورید و مقداری ماده کنتراست بنوشید . وقتی شما برای آزمونتان به بخش میرسید متصدی پذیرش ام ار ای شما را صدا کرده و دستورالعملی را که نیاز دارید به شما می دهد. در آن زمان شما می توانید تقریباً حدس بزنید آزمون شما چقدر طول می کشد.

آیا ام ار آی روش خطرناک یا بی خطر است؟

  • در صورتی که اصول ایمنی رعایت شوند ام آر آی روش تصویربرداری بسیار ایمن و کم خطری است. سالانه حدود 10 میلیون نفر ام آر آی انجام میدهند. انجام ام آر آی کاملا بدون درد است و عارضه کوتاه مدت یا بلند مدت شناخته شده ای ندارد.
  • همانطور که ذکر شد ام آر آی از یک میدان مغناطیسی بسیار پرقدرت استفاده میکند. در صورتی که اشیاء فلزی در این میدان مغناطیسی قرار گیرند حرکت میکنند. حرکت این اشیاء میتواند موجب آسیب به بیمار شود. پس در اطاق ام آر آی نباید هیچ جسم فلزی باشد. اگر بیمار وسیله فلزی با خود دارد باید آن را خارج از اطاق ام آر آی از خود جدا کند. ساعت، جواهرات و بعضی از قسمت های لباس ها فلزی هستند.
  • اگر بیمار قبلا جراحی شده و از گیره های فلزی بر روی رگ های او استفاده کرده اند انجام ام آر آی برای وی خطرناک است چون گیره فلزی میتواند در میدان مغناطیسی ام آر آی حرکت کند. گلوله های فلزی یا ترکش در بدن بیمار هم میتواند همین مشکل را ایجاد کند. در کسانی که از سمعک استفاده می کنند و یا در کسانی که پیس میکر قلبی دارند امواج مغناطیس ام ار آی میتواند در کارکرد این دستگاه ها ایجاد اختلال کند.
نـوبت آنلاین دریــافت جـــواب

تهران، میدان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، نبش چهارراه نصرت شمالی - پلاک ۸۱